poniedziałek, 23 września 2019

Podróże Agaty - Białystok

Dzisiaj zabieram Was na wycieczkę do urokliwego Białegostoku.

Jak na wrześniowy dzień Białystok przywitał mnie chłodnym powietrzem. Piękny zabytkowy dworzec jest obecnie w remoncie więc nie pokażę Wam zdjęć z tego miejsca.
Miasto jest pełne zieleni i po kilku dniach tam spędzonych, odniosłam wrażenie, że czas płynie tam jakoś wolniej. Spotkałam na swojej drodze bardzo przyjaznych ludzi, a brak tłoku na chodnikach pozwolił na spokojny spacer i delektowanie się okolicami. I chociaż sporo osób mówiło mi, że nie ma tutaj nic ciekawego do zobaczenia to i tak znalazłam tu sporo ciekawych miejsc wartych zatrzymania się i obejrzenia.

Pierwszym miejscem, które odwiedziłam były ogrody Pałacu Branickich. 
W samym pałacu mieści się Uniwersytet Medyczny.







 Pałac Branickich od strony frontowej.

Muszę przyznać, że jest to świetne miejsce na randkę - w każdym razie bardzo romantyczne.

Dalej udałam się w stronę Bazyliki Archikatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny - fara (czyli najstarszy kościół). Nie chciałam psuć atmosfery ciszy i skupienia więc nie robiłam wewnątrz zdjęć. Było to miejsce na krótką modlitwę i podziwianie wnętrza katedry. 

Bazylika Archikatedralna Wniebowzięcia
Najświętszej Marii Panny

Kolejnym etapem mojej wycieczki był Rynek Kościuszki - miejsce pełne knajpek i ludzi.

Dalej udałam się do kolejnego Kościoła katolickiego - Bazyliki Mniejszej Św. Rocha.
Jest to przepiękna świątynia usytuowana na wzgórzu, skąd rozpościera się widok na cały Białystok. Jest tam też taras widokowy - niestety czynny tylko do godz. 16. Może następnym razem uda mi się go zobaczyć.

Kościół Św. Rocha

Wnętrze kościoła jest nowoczesne, ale panuje tam też atmosfera skupienia. Otoczenie świątyni też jest ciekawe, wokół budynku jest taki taras, po którym można spacerować i oglądać miasto, a dodatkowo przy wieży tak jak pisałam jest taras widokowy.

Miałam przyjemność zobaczyć też jedną cerkiew mieszczącą się w centrum miasta - Katedralną Cerkiew Św. Mikołaja. Koło niej był zaciszny skwer pełen dębów i ciekawa fontanna. Ciekawa byłam wnętrza, ale budynek pewnie otwarty jest tylko w czasie nabożeństw.   A może wiecie kiedy można zwiedzić takie miejsca?
Cerkiew Św. Mikołaja

 I tu już kończy się moja wycieczka. Wiem, że jest jeszcze tutaj kilka kościołów prawosławnych wartych odwiedzenia oraz pałac. Mam nadzieję, że przy następnej okazji uda mi się zobaczyć te ciekawe miejsca.
I wcale nie wierzcie osobom, mówiącym, że nic tu ciekawego nie ma do zobaczenia. Każde miasto jest pełne swoich legend i tajemnic i tylko od nas zależy czy je odkryjemy.

Przy okazji pozdrawiam Agnieszkę z bloga Zafolkowana, która jest mieszkanką Białegostoku :-)
Dajcie znać w komentarzach czy byliście w tych okolicach i co jeszcze można zobaczyć w Stolicy Podlasia :-)
Dziękuję za odwiedziny, trzymajcie się ciepło 💗

9 komentarzy:

  1. Super wycieczka, zabytki i nie tylko robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. No przecież, że tak :) Wszak i ja jestem podlasianką i do Białegostoku mam rzut beretem ;) Szkoda,że nie zajrzałaś na Planty,na stadion, jest małe ale urokliwe zoo i piękny park obok, teatr i filharmonia... Oj jest co zobaczyć ;)
    Oczywiście, że samo miasto, ale i okolice są ciekawe i warte zobaczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie tam jest! Nie miałem okazji zwiedzić Białegostoku, dlatego tym bardziej dziękuję za tę relację. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz w życiu byłam w tamtych okolicach, ale w Bielsku Podlaskim i Białowieży i też miło wspominam ten daleki wypad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie że spodobało Ci się na Podlasiu, ja mieszkam w Bielsku Podlaskim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to niedaleko, ale tam mnie jeszcze nie było ;) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Nigdy nie byłam w Białymstoku i ogólnie na Podlasiu ...
    Ale na pewno kiedyś, to nadrobię :).

    Też uważam, że odwiedziłaś ciekawe miejsca :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Też jestem oczarowana Podlasiem i Białymstokiem. Będę pisała trochę o tym. Piękne Twoje zdjęcia.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń